meetthemonster

2011-03-27
23:43:52

Milk and honey.
Sitter under min fuskbjörnspläd och dricker varm honungmjölk och redigerar fototn för kvällen alltför sena inlägg (jag borde sova nu med andra ord...) Jag älskar min pläd och jag älskar honungsmjölk. Har nyss kommit upp ifrån ett varmt bad som Stefan och jag tog alldeles nyss. Vi brukar göra det några gånger i månaden tillsammans med löjligt många ljus i vårat allt för lilla badrum.  

Här är bilden jag redigerade föresten, Dagens bild kan man säga. Jag ska verkligen försöka damma av min fotografiska förmåga nu. Jag vet att det var sjukt länge sen jag laddade upp nåt fint foto här... Så jag ska skärpa mig och försöka vara konstnärlig med kameran igen. Det tycks dock som om min fotopaus varit välbehövlig för jag ser plötsligt motiv jag aldrig tidigare lagt märke till i min omgivning. Ja bilden talar för det jag just beskrev. Här är den.



"The other side" 2011.


Annars så har inte så mycket annat hänt idag, Jag har promenerat, druckigt smoothie och pysslat. Jag har färdigställt de där påskkorten jag talade om, och den som har tur får inom en snar framtid ett kitschigt påskkort som dimper ner i postlådan. Självklart är de gjorda i en VIP-upplaga så endast några få får ett ;)


kvarlevorna efter min pysselkväll ligger kvar på vårt köksbord...





Påtal om påsk, jag lovade ju att redovis mina loppisfynd, och ett av dem var en såkallad "ägghöna" i transparant gult glas att lägga små fina ägg eller flera kilo lösgodis i, Så fin! Är det en sak jag gillar så är det ägghönor och den här kommer nog få stå framme året om som min glasskål formad som en rosa tupp fått göra sen förra påsken. Vem har sagt att man inte kan ha påsk- och julpynt årena om....











Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: