meetthemonster

2011-05-14
17:04:53

Lördagsfynd.
Var på Erikshjälpen i Edsbyn idag med mamsen och fyndade hem massa grejer till lägenheten.




Fyndade två par damhandskar till... Är ju några av många onödiga saker jag samlar på. Den här modellen var virkad i vinrött garn och felfria utan ett enda hål. Superfina!


Par nummer två är i transparent svart tyg, också helt felfria och så himla fina när mitt orangea nagellack lyser igenom. Tänker mig dem till en finklänning som man bär vid vernissager och annat fint.


Fynd nummer tre är en väska som katten Eskil bestämt sig för är han nya sovplats... Den kostade bara 50 kr och den innehöll överaskande nånting som jag fick på köpet, nämligen...




Ett halvt, lite slitet  picknickset, förmodligen från 50 eller 60-talet i finaste pastell. Bara en sån sak att termosen heter rödluvan, bevisar ju att det faktiskt var bättre förr!  Kopparna komnmer definitivt att användas nästa picknick!



Slutligen fick jag hem lite småsaker från "Retrohörnan" som dom hade börjat med. En underbar hörna full av saker från 50-60 och 70 talet! Kunde förmodligen fått med mig allting hem därifrån om jag inte hade haft något samvete! Men det blev istället söta plastartiklar till badrummet och en gammal tjusig barnbok.














Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: