meetthemonster

2011-05-03
00:07:33

Art.
Jag var till Söderhamn och plockade ner tavlorna från utställningen "Ung konst" som jag berättat om tidigare. Det visade sig bli bara 4 stycken av 7 tavlor som fick följa med i bilen hem.

En visste jag redan om att den var såld men nu var alltså två stycken till sålda, och då en av mina dyraste mest svårsålda tavla enligt mig! Jag blir så glad av att människor ser va jag skapar och känner samma omtanke som jag själv gör för mina knasiga rävar och "tragiska motiv" ,om jag ska citera två tanter som diskuterade vid min del av utställningen. Tragiska motiv var precis vad de sa, och jag log och kände att "Ja! där träffade jag rätt, jag har väckt tankar!" 

Man kan inte låta bli att tänka att, "Ja, man kanske kan tjäna lite på sin konst i alla fall", och vips så ser man ett ljus här i den tjocka skapartunneln!
 
Jag tänkte fira mina konstframgångar med att slänga upp en parad av gamla konstverk här!
Håll i er för detta blir tragiskt... ;)


Vi börjar någonstans under gymnasietiden då jag på estet skulle måla en åsikt, som i det här fallet var hur vi spökar ut våra djur i alla dess konstiga utstyrslar. Jag sydde även en tvångtröja för hundar, dock skall tilläggas så gjordes den till en gosehund och var bara ett konstverk så att säga.



Visitkortsuppgiften från estet, som jag än idag tycker väldigt mycket om!


Jag var väldigt insnöad på dockor under den här tidperioden och gjorde "Benjamin" av cernitlera,garn och tyg som jag sydde han små kläder i. Han finns fortfarande kvar i en låda här i Gävle och väntar på att få se dagens ljus och skrämmas lite igen...


Påtal om skrämmas, förmodligen av mina mest geniala bilder någonsin. Jag kommer altid att älska den här bilden och alltid älska hur bitter jag kan vara! Hon heter Miranda föresten.



Och Miranda blev en docka till mott projektarbete! Så söt ;)



"Evil child" part II.... behöver jag säga mer...


Dorothy! Den lilla onda pandan som jag otroligt nog gjorde på min fritid (!?) Jag måste varit knäpp för jag mindes hur täta,täta ministygn jag sydde ihop henne med.


Dorothy blev en egen strippserie på serie och bildberättarprogrammet i Gävle.

Men serier har väl aldrig riktigt varit min grej så på fritiden gjorde jag sånt som jag kan bäst, att måla djur i akryl/olja.



"Pappa rävs älskarinna" En av mina personliga favoriter, som är såld.

Och däremellan blev det lite barnböcker med fantastiska fantastiska Gunna Ghräs som ledde kursen!



Och sen kom my little pony perioden! (Vilket jag inte kommit ur ännu, trots 20 år på nacken! haha



Sen blev det mycket illsutrator kombinerat med photoshop.


Såg föresten att jag utgick från my little ponyn ovanför som mall till den här bilden.

Och idag är jag en salig blandning av akrylmålningar av djur, datorbilder, barnbok och tusch. Jag har "glömt" massor av bilder, men jag har försökt sammanfatta så gott jag kan vilket är omöjligt då jag ritat och skapat sen jag kunnat gå.



 




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: