meetthemonster

2011-04-13
20:25:55

Färgfrossa!
Våren är officielt här och jag har börjat att ta in skrämmande mycket färg på sistone i mitt hem! Allt i form av brokiga påskägg och färgglada fjädrar till böcker och en and i plast.


Påskriset går i år i färgskalan: vit, orange,gult och två olika kulörer rosa, och gör sig fint mot gråmulna himlar.


Har också haft någon form av allvarlig shoppingmani på sistone med och råkade bara med ett klick klicka hem dessa tre, mycket underbara böcker måste jag säga. fattar inte varför jag inte köpt dessa tidigare då jag avgudar varenda liten millimeter av dem! För dom som inte hänger med så är det här två av sveriges största kvinnliga serietecknare som gör asbra klockren humor nersotad med ångest och svärta fullproppad av femministiskt allvar som inte bara är roligt utan så jävla sant med. Borde ägas av varenda tjej (som begriper sig på det geniala...)

Måste bara få nämna att omslagen är fantastiska med!



Sist men absolut inte minst är min nya fågel! Eller ja min fågelvattenkanna, eller rättare sagt Andvattenkanna! Japp det är en and, den är orange och den vattnar mina blommor! Om inte annat kommer man själv att blomma av lycka om inte blommorna gör det när jag vattnar! Heja RICE! (märket på kannan heter så, om nu någon missat varumärket RICE från Italien.) Om du gjort det, skynda att kolla in, det är såå vackert! Italienarna kan dom!



<3 <3 Finns i färgerna Shockrosa/magenta, orange och blå/cyan.















Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: