meetthemonster

2010-09-05
23:29:40

Sunday girl.
Sitter och äter strimmlad röd paprika dippad i philadelphia ost, och det var tamejfan en hit. Så gott, ett bra snacksalternativ i LCHF dieten. Tycker dieten börjar känna lite mer okey nu. Har bakat chokladmuffins idag, de blev helt okey skulle nog använt 70 % choklad istället för 85 %-ig de hade nog blivit godare, men som sagt dessa dög de med om man hade lite vispgrädde och hallon till. här är resultatet:



Dagens LCHF-fika




Lyssnar även just nu på älskade Blondie. Kan tacka min pappa att han spelat Blondie under min uppväxt, för det är nog nästan det enda band jag tycke rom som har en kvinnlig sångare, eller sångerska då. Debbie Harry är nog också min största stilikon och förebild med. Finns ingen vackrare än henne. Tipsar om favoritlåten ikväll:

http://www.youtube.com/watch?v=obwanhb6kww

"Sunday girl - Blondie" Älskar hennes kostym, älskar henne. Älskar Blondie. <3 


har annars plockat upp kära kameran och promenerat runt Bloungern-parken och fotat lite natur. Skulle testa att fota lite vatten med lång slutartid, har aldrig lyckats fått någon bra bild förut med hjälp av det, men jag tror jag lyckades få en fin bild iallfall. Det var så skönt att klättra ner stenarna som låg alldeles intill vattnet och sitta där med sin kamera och till och med känna vattenstänket på sig, det kan man kalla närbild på vatten. Jag inser mer och mer hur man ibland saknar naturen hemma, rik på motiv.



Gavleån. 


Gillade den lite sagolika känslan i den här bilden.


Döpte den här bilden till "Psyko-flower" och tycker att den kan få fortsätta heta det här. 



Lovade också en bild på klänningen! Leopard 50-tals klänningen. Fick dock bara med överdelen på bild, men underdelen är bara uställd med fickor, alltså klassisk 50-tals modell. 





Bjuder på en till bild från den plåtningen.

Nu blir det mer Blondie-lyssnande för min del. 

/adjö.  


Kommentar:

När jag såg ditt fika så kom jag att tänka på en till blogg som jag tycker du kan kolla in ;) ---> http://miriamskafferep.blogspot.com/

2010-09-06 @ 18:31:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: