meetthemonster

2010-09-07
22:12:44

Rosa cupcake.
 Började dagen med att äta frukost till "My little pony the movie" ( den engelska versionen) innan jag och min kära pojke promenerade till skolantill vår andra skoldag, vilket endast var en kort föreläsning om vår andra kurs "Animering och modelering för nätet" (Tror jag iallafall att den heter) och samt lite kursregistrering och info och sådant där som varar i en timme och sen får man gå hem. Självaste syster yster bor över här i några dagar, roligt och skönt med sällskap tycker jag. :) Har även idag bjudit på LCHF muffisarna, dekorerade denna gång med hallonsmaksatt grädde som var en stor hit, megagott tyckte både syster och jag. Samt dekorerade jag muffisarna med hackad choklad och casewnötter, mumma!

Har också druckigt mängder med rabarber och grädd thé med just vispgrädde i, också mumma kan utlovas! Fortsatte sedan denna kväll med att börja med en akvarell av (suprise,suprise) en my little pony, avbildar nu "Gingerbread" som också är en pony i serien. Jag tycker det blir lite roligare om ponyn som jag avbildar har ett namn och "finns" i en serie.  Nog om mina ponys nu. 

Imorgon är jag ledig och har ett blankt schema. Förhoppningsvis hinner jag måla vidare på min akvarell och även hinna med annat skapande. Har en beställningstavla kvar att göra av grannens hundar, en afghan och två greyhounds. Lämnade nyss iväg tavlan på hunden "Käck" en dvärgpinscher som hans ägare hade beställt. Extra kul att hon valde att ha en läderväst med nitar på porträttet av honom. Har även en beställningstavla efter den jag nämnde, och det är då på min fasters hund Elsa som är en mycket söt New foundland, som jag ser framemot att porträttera.  


Det var allt för idag. Här kommer dagens bilder på mitt fika, och på det nyinvigda örhänget (örhängerna) som jag fyndade på Glitter i valbo igår. Har letat körsbärsörhängen länge nu och blev så lycklig när jag fann dessa, Ja ni ser själva.



Rosa fikat.






Fin fina örhänget. <3


/adjö.

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: