meetthemonster

2010-11-18
22:36:00

36 dagar kvar till julafton.

Japp så är det, 36 dagar kvar till julafton. Och endast några få ynka dagar kvar till första advent då man får plocka fram alla kitschiga och glittriga julsaker! :D Jag har tidigare år varit en halv julhatare, men har snabbt bytt ut min Grincheninställnin till att vara lyrisk som satan över jul.

Har ju redan börjat designa mina julpynt till granen (som de turkosa änglarna jag laddade upp...) Nu har förberedelserna kommit till min julkrubba som bottnar i en formuppgift jag hade på Estet då jag skulle göra en religionsbaserad skulptur. Jag gjorde en ultramodern julkrubba Med Maria, Josef, De vise männen och en kossa i sobert svart och vitt och som grädde på moset blev lilla jesus i sin svarta krubba alldeles shockrosa. Jag tyckte så mycket om mitt verk så jag har använt den varje år. Nu har jag dock uppdaterat den en smula då jag fått tag på en åsna och en till kossa som jag häromdan målade om. Själva "stallet" jag byggde då i hårdpapp höll aldrig så det löste jag med min absoluta favoritram av alla :)


Fint säger jag. :) 

Här är mitt andra designade julpynt som jag gjorde av de kvarvarande djuren ur den där lekdjurspåsen jag köpte. Gillar min "Plasthäst goes Mylittle pony" starkt.  Och lilla flygande grisen blev ju helt enkelt bedårande med.










Höll precis på att glömma en bild på burken jag köpte hemma på Erikshjälpen i Edsbyn! Ynka 25 kronor för ironiskt nog en JÄTTE burk som jag ska ha pepparkakor i just. Bedårande!




/adjö. :)


Kommentar:
#1: Viktoria

Riktigt fina grejer!! Jag visste väl att jag skulle lyckas omvända dig mini grinchen ;)

2010-11-19 @ 06:30:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: