meetthemonster

2011-03-21
01:05:31

Hellsingland.
Tillbaka från Hälsingeskogarna som mestadels såg ut såhär efter det stora snöfallet






Det blir inte att man uppdaterar så mycket där hemma i skogarna, man är mest ute och går och det gjorde Stefan och jag flera gånger, Stefan fastande bestämt på bild med.




Nu är jag i alla fall tillbaka i Gävle och jag tänkte börja uppdatera alla nya prylar som hamnat här hemma de senaste dagarna. Jag flyttstädade nämligen hemma hos syster i Söderhamn och fick ärva en del finfina saker, bland annat Några fina Gefle grand koppar, dessa i en matt finish. Jag måste dock försöka göra rent vissa av dem från thefläckar på insidan med hjälp av salt, vi får se hur det fungerar.


Gefle grand, formgivna av Arthur Percy för Gefle porslinsfabrik.







...Och jag glömmer nästan förståss att jag köpt årets första påskägg! Rekommenderar starkt Åhléns påskäggssortiment om ni skulle råka vara ute efter just ett påskägg! De är superfina med lika fina motiv. Jag passade såklart på att hämta hit lite gamla påskägg hemifrån Hälsingland hit till Gävle. Så Stefan och jag gick på äggjakt uppe på vinden och hittade de många vackra ägg.


Det stora ägget med kycklingar är det omtalade ägget från Åhléns.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: