meetthemonster

2011-02-22
23:42:17

Glasögonorm.
Har tillbringat mestadels av dagen hos potikern, vilket resulterade i att glasögon är beställda för att användas vid arbeten på nära håll främst. Jag har helt enkelt ett brytningsfel och så kallat "lazy" eye på höger öga. Lazy är ungefär vad jag förstod att ögonen sammanbetar kasst tillsammans, så man kan säga att höger öga åker snålskjuts på vänster som får jobba och då blir tydligen höger öga försvagat typ, ja något sånt i alla fall.

Resten av dagen har jag lullat runt och varit sådär kreativ som jag är bäst. Besökte biblioteket för att läsa en stor bunt inrednings- mode och fototidningar samt låna hem lite inspirerande och roliga böcker. Det är sällan ag besöker bibliotek numera men jag älskar det varje gång det är en sån gigantisk källa för inspiration som man kan proppa in i huvudet som marsmallows i en trång burk, man bara pular och pular och huvudet blir sådär trångt,fluffigt kreativt, älskar det!
 


Inspirationsgodis.


Har numera en egen liten godishylla i mitt kök som ökar för varje vecka, vad kan man säga min förälskelse för sötsaker är oändlig.


Vad får det lov att vara från godishyllan?




Sista bilden för idag blir min fantastiska samling udda fat som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Jag köper nästan alltid ett nytt fat när jag är på loppisar och secondhandbutiker då de finns i massor och brukar kosta mellan1-10 kr styck. Dock är ju det här inte alla fat ironiskt nog, jag äger förmodligen det fyrdubbla och har ibland tänkt att kanske borde sälja av lite av allt mitt porslin men jag har ändrat mig lika snabbt, aldrig att jag skulle göra mig av med en av mina största hobbys.


Jag är särskilt förtjust i det vita rosfatet med den breda svarta kanten, jättefin kontrast med det svarta, skulle även vilja ha en matchande kopp till det... " Gröna Anna", det grönmönstrade fatet längst ner till höger är ju såklart också en favorit och klassiker. Vi har stora delar av den porslinet hemma i familjen så jag är "uppvuxen" på det underbara porslinet, det tackar jag mina föräldrar för, för den servisen är verkligen vacker, jag äger dock bara några små fat, skulle även där vilja ha både tekoppar och en tillbringare. Dock har servisen gått upp i värde med åren och blivit rätt dyr på secondhandbutiker har jag märkt. Hoppas kunna göra ett fynd en vacker dag och äga min alldeles egen "Gröna Anna" servis. Porslin är verkligen underbart. <3


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: