meetthemonster

2011-02-26
02:04:26

Fredagsuppdatering många timmar försent..
Sitter fortfarande vaken då jag kollat på film tillsammans med min fina Stefan. Tänkte jag skulle uppdatera vad jag gjort igår fredag, då det är lördag för länge sedan nu idag när jag skriver.

Jag började dagen med att som vanligt göra min fortfarande för långa lugg puffig. Sen följde en tjock eyleiner och vips var jag 50-talsbrutta igen. Jag begav mig ner på Stan för att byta in ett par skor jag fyndade påm nya skobutiken "Sho sho" som öppnat där Scorett hade sin förra plats i Nian. Många fina skor, många slantar att spara, jag blev förälskad i dess träskoinspirerade dojjor som jag nu äger i rätt storlek 40.
Skitfina!


Poserar brevid samlingen resväskor och Grand danois valpen Konrad,
en kär ägodel som följer mig överallt, nästan som en riktig hund skulle
man kunna tro.



Resten av min dag bestod av, inte förvånande nog ett besök på bokrean igen samt mass apiffing hemma i lägenheten. Jag känner mig som en hollywoodfru ibland som inte har större intressen än shopping och piffing men jag lovar jag går en utbildning med och jag gör andra saker på dagarna med... ;)



"Vintage" hamnade direkt på paradplatsen tillsammans med taxar, en schnauzer och
Hurriganes fantastiska omslag som varit älskad sen jag var liten, jag förstod nog dock aldrig
innebörden med den perversa kvinnan på omslaget uatn tyckte nog mer att färgerna var fina och att man kunde dra ut en extra del där man såg medlemmarna som var bakom lås och bom.


Som jag nämnde så passade ju jag på att piffa i lägenheten, men det bestod inte bara av piffing utan organisering med. Ja vad jag vill komma till är ett bra tips för trångbodda ettor. Jag och Stefan har tonvis med böcker, tidningar som typ ingen normal etta rymmer. Så efter många beprövningar så fastnade jag för helt öppen förvaring rätt och slätt på golvet i färgordning. Jag tycker att det blev såå snyggt och hela tidnings och bok härnana blir som en liten "altare" för sig för våra heliga skrifter.



Den rosa kaninen är mitt andra trogna husdjur som följer mig i vått och torrt.
Egentligen är han väl en prutad trädgårdsprydnandsak som jag sprayat i shockrosa
en gång i tiden.


Höll precis på att glömma att jag idag även hunnit göra mitt första blomsterarrangemang! Jag har aldrig varit riktigt förtjust i att piffa med blommor, men nu tycks jag ha fått en 20 årskris eller nåt då jag på kort tid köpt både våreldar, påsklilja och tulpaner... Här är mitt första blomsterarrangemangsbidrag iallafall i soligt gult, det är åtminstone vårkänslor på mitt köksbord.







Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: