meetthemonster

2011-02-20
18:35:11

50-talsflört

Min lugg har blivit alltför lång att den har börjat att bli något sånär som skitjobbig. Så vad gör man när man inte har en systerfrisör nära till hands och man ska gå ner på kutlrukiosken en solig lördag? Jag inproviserade i en rejäl puffig lugg alá 40/50-tal. Jag blev så nöjd och förvånad över min mag nifika skapelse att det resulterade inte bara i en bild utan två.
Utställningen jag nämnde var en utställning av Karin Östh som var min lärare sista året på etsetiska programmet. Hon är så skicklig och har gjort välrdesn vackraste utställning i en nästan lika fantastisk lokal på kulturkiosken i Gävle. Ett helt rum fylld av vackra kurbitsinfluerade konstverk gjorda av endast kartong och reklamblad. Rekommenderas starkt att besöka den innan den 26 Februari!  


Kallade den "Creepy-pinup" när jag döpte den och det var väl minsann
passande.. Den är läskig, men jag gillar kontrasten i det hela.



Måste verkligen göra luggen sådär puffig fler gånger!



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: