meetthemonster

2011-04-14
21:30:57

I <3 Iittala.
"Nyss var luften lite kvav
tung och varm
som en kyrkogård
Jag ville inte stanna kvar
och du sa, du är ganska svår"

/"Vandrar i ett regn- Pugh Rogedeldt."




Börjar med att citera ur en av mina favoritlåtar just nu, jag har verkligen fått dille på Pugh Rogefeldt. Texten är ju passande eftersom det varit så fruktansvärt varmt idag, och skönt ska väl tilläggas då det är alldeles lagomt varmt den här tiden på året och inte sådär jättekvavt och svettigt som det kommer bli mitt i själva sommaren.

Iallfall har jag suttit på balkongen större delen av dagen iförd min polkamorronrock, som man ser just ut som en jättepolkagris i. Har också druckigt ur min nya mycket mycket fina mugg. Eller ja motivet är ju inte nytt, det är ju ett gammalt Iittalamotiv. Jag har alltid velat haft just den där muggen men den tycks ha gått ur lite ur produktion för jag har iallafall inte hittat den i hela Gävle. Så igår när jag var till Söderhamn för att hänga tavlor till utställningen som är i helgen så passade jag på att gå på en av mina favoritbutiker som jag alltid besökte när jag bodde i söderhamn förut: "Presentboden." Och där stod min kopp, nu ståpr endast två stycken kvar då jag norpade den tredje som nu står hemma hos mig och kommer att användas flitigt!


Med hjärtan som ögon och med IIttala i sitt hjärta. <3






Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: