meetthemonster

2010-09-13
23:46:40

Rock ´n roll all night.
Ensam i lägenheten idag, men det gör ingenting då jag har haft fullt upp sen jag slutade skolan för idag. Endast en kort föreläsning om animation. Vi har även börjat en animationskurs och ska helt enkelt göra en kortare animation i flash senare. Ser fram emot det, trots att jag tycker att det verkar komplicerat.

Har annars ritat bilder till barnboksmanuset jag valt (av de tre vi hade att välja mellan). Kan dock inte nämna nånting om manuset, då det är kopieringsskyddat som bara satan tydligen, men det är sagokänsla med tomtar och vinter ungefär, sådär svensk helyllemysigt kryddat med lite mystik tolkar jag det. Hade iallfall flyt och lyckades skissa upp min tomtefigur, som inte är någon Jenny nyström kopia utan jag gav min tomte min egen prägel genom att ge honom en mössa av rådjurskinn med tillhöande rådjurshorn, en STOR pälskrage av rävskinn, En rock av renskinn med pälsdetaljer i päls även där. Också ett par läderbyxor med stövlar också av något slags skinn som även är dekorerade med vargtänder. Det kan låta väldigt grottmänniska kan jag tänka mig, men jag tänkte göra en akvarell imorgon för att pröva fram färgerna osv, så eventuellt laddar jag upp en mer förstående bild då. Jag är iallfall nöjd med resultatet och att jag lyckats skapa en egen tomte.

Skissade upp öppningssidan av barnboken med och sedan var det dags för Hobbyverksamheten, min akvarell av My little ponnyn "Gingerbread" som jag är mycket sugen på att ladda upp här snart, den är dock inte klar ännu då jag håller på att bearbeta bakgrunden och göra den riktigt nogrann och fin. Det är nyttigt för mig att öva bakgrunder då jag aldrig annars gör några sådana.
 Är mycket nöjd även där, vilket är ovanligt att jag är riktigt nöjd med en bild. Kul :)

Passade även på idag att fota mitt stol-fynd från erikshjälpen. Den är sååå fin och jag funderar starkt på att skaffa den blanksvarta färgen imorgon så jag kan måla om bordet jag visat här tidigare, stolen samt benen på min Emma fåtölj i rosa sammet, ska även möbeltvätta klädseln på den och limma kantbandet, har med andra ord många möbel-renoveringsobjekt här hemma. Måste få dem klar snart verkligen, dom är så fina så dom förtjänar sina uppfräschingar.

Här är stolen i allafall.



Lilla söta vovven blev också med på bild...
Funderar starkt på att ha randig svart/vit klädsel som löper i sistens riktning,
tror det kommer göra sig bra till den svarta blanka färgen.


Älskar detaljerna på ryggstödet. Precis sådana som jag alltid velat att en stol ska ha.
Dom kommer göra sig mycket bra i blank svart färg. <3


Nu ska det enligt titeln förmodlingen köra "rock ´n roll all night"
adjö.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: