meetthemonster

2010-09-23
00:33:25

...

Sitter fortfarande här med Takida i lurarna. Känner och tänker en massa och kan inte sova. Har ritat halva kvällen och kändes hela tiden som att "fan detta blir bra". För att tankarna sedan byttes ut mot "njae det här var väl inget vidare" när jag fick upp bilden på dator. Det är samma sak varje gång. Jag blir aldrig nöjd och tror jag har tappat många viktiga delar av min talang. Är orotligt frusterande att jobba länge på nånting för att sen åter igen mötas av ett misslyckande. Jag har funderat många gånger på om jag verkligen går rätt utbildning och jag blir mer och mer osäker. Jag hör inte hemma där. En bortappad tecknare som helst av allt målar tavlor i akryl, dom inte alls lyckas med tecknade bilder. Var i branschen hör man hemma då.

Funderar inte ens på att hålla mig kvar i den såkallade branschen. Tänk om man ibland gick en vanlig utbildning och fick ett vanligt jobb vi har ju redan utirån lärare fått veta att det knappt lönar sig förutom i enstaka undantagsfall. Jag tror jag har gjort mitt och innerst inne vill jag bli fotograf, men hur livnär man sig som det?

Jag oroar mig ständigt för mitt högskoleval och är så rädd att misslyckas senare i livet, jag känner ju redan misslyckandena krypa närmare och närmare redan nu. Skulle nog behöva ett rejält uppehåll på obestämd tid, eller göra slut helt och hållet med tecknandet och målandet...

Tål att tänkas på.


Har varje fall fotat idag, det enda jag känner sug för kreativitetsmässigt nuförtiden. Jag känner lust och blir nöjd. Det är inte alls samma press för i fotografi känner jag ett helt annat självförtroende och glädje. Här kommer mina fotografiska verk.












Nu borde man försöka sova.

adjö.  


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: